Reunió regional Regió Policial Ponent 16 d’octubre de 2024

by | oct. 21, 2024 | COMUNICATS REUNIONS

Resum de la reunió entre administració, comandaments i sindicats.

INFRAESTRUCTURES i MANTENIMENT. Obres i reformes pendents i de pròxima previsió.

Tot i ser una matèria que es tracta en les reunions d’Infraestructures, es torna a fer menció de la greu manca d’espai generalitzada i deficiències existents en les comissaries de la regió.

Lleida: Insistim en la falta d’espai en molts indrets de les dependències, amb especial incís en despatxos d’OAC.

A la zona del hall d’entrada cap a la part d’OAC on hi ha les portes d’entrada ja hi han habilitat un petit despatx. La previsió inicial és que durant el primer trimestre del 2025 s’instal·laran mòduls amb una superfície de 400m2 que permetran entre altres:

  • Redistribuir espais, comportant que es pugui ampliar i/o disposar de més locutoris d’OAC.
  • Ampliar la capacitat dels vestidors amb una previsió inicial de 165 taquilles més.

Respecte el Programa d’Impuls per a la Rehabilitació d’Edificis Públics (PIREP). Finalment, la reforma serà menor que la previsió inicial. Es canviaran finestres, sistemes de climatització i s’instal·laran noves calderes d’aerotèrmia.

Les obres s’iniciaran dilluns 21 d’aquest mes i tenen una previsió de durada de 3 mesos. Es començarà per zones, des de la 2a planta i, anar baixant fins acabar a la planta baixa, essent la zona d’OAC la última a reformar.

L’antiga Sala, serà la zona comodí per ubicar alguns llocs de treball mentre durin les obres.

Als vestidors, no es farà cap reforma i canvi en respecte al PIREP. Si que es canviaran els polsadors de les dutxes, passant al sistema presto per tal d’estalviar en el consum d’aigua.

Pel que fa al pàrquing, condicions d’accés a dependències, i similars, consulteu-nos directament qualsevol dubte que tingueu i us informarem (per seguretat no especificarem en comunicat).

Nova comissaria Lleida. Les noves dependències, amb els terrenys ubicats a la zona del Parc de l’Aigua, en un futur disposarien dels serveis regionals.

Amb un pressupost actual de 15 milions d’euros, es preveu que seria per entrar en funcionament d’aquí a 7 o 8 anys. Evidentment, uns períodes molt llunyans enfront les necessitats existents.

Tàrrega: En reunions d’Infraestructures es va informar d’una ampliació per al 2025-2026.

Des dels serveis d’Administració informen que aquesta ampliació disposaria de 300m2, però que és una qüestió prevista a mig/llarg termini.

Respecte la barrera del pàrquing que donava problemes, ha estat canviada.

Cervera: També hi hauria una previsió d’ampliació amb 177m2. Com en el cas de Tàrrega estaria previst a mig/llarg termini sense poder especificar actualment.

Pel que fa a les males olors de les garjoles, es tornarà a portarà el camió cubà per fer bombatge.

Balaguer: S’ampliarà la zona d’OAC amb un locutori més, tal i com es venia reclamant de fa temps.

Ponts: No s’obrirà cap mena de finestra ni en despatx, ni en menjador. Actualment segueix denegat i no es considera prioritari.

Les Borges Blanques: Després de les insistents reclamacions i denuncies que hem efectuat, els “famosos” 3 mòduls que reivindicàvem que faltaven, estarien pressupostats i està previst que s’instal·lin al 2025. A posteriori, també hi ha el projecte d’ampliació de la comissaria amb un pressupost de 780.000 euros.

Com a més proper, es canviarà la barrera d’accés al pàrquing.

Mollerussa: Traslladem novament la queixa ja denunciada de les goteres en els mòduls quan plou. Sense anar més lluny, l’últim episodi d’aigua dins a dependències va ser el passat dijous 17 d’octubre, l’endemà mateix de la reunió regional. Companys/es van haver de salvaguardar documents policials i eines de que no es mullessin per l’aigua i, ja són diverses les vegades que això succeeix. Una veritable vergonya que aquests sindicats hem denunciat reiteradament i, enfront la qual no s’ha posat solució encara. Es va dir, que es ficaria una marquesina damunt dels mòduls. No s’ha fet i, ara, en aquesta reunió novament es va tornar a dir que aquesta serà la solució.

Com en alguna altra comissaria, es canviarà la barrera del pàrquing en breu.

Respecte a la construcció de la nova comissaria, s’han presentat 11 empreses i, al novembre se sabrà quina ha estat l’empresa adjudicatària. Al segon trimestre del 2026, hauria d’estar acabada.

GESTIÓ DE PERSONAL i PROBLEMÀTIQUES.

Greu problema actual en determinats llocs de treball. Falten més recursos humans i, incentius per ajudar a que les actuals persones que de manera excel·lent executen la seva tasca, se sentin valorades per poder continuar efectuant el seu treball.

En destinacions com OAC, GAV, ORC, … no hi ha persones candidates a voler anar-hi, tenim un problema i hi cal solucions. Aquest és un problema que afecta a la regió i a nivell global a Catalunya, motiu pel qual a banda de la regió, ja n’hem donat trasllat en tots els àmbits.

Caporals i sergents: Falten caporals i sergents. Cal reforçar la figura del Cap de Torn.

Estan d’acord i és una qüestió prioritària per la regió disposar de més comandaments operatius.

Amb la resolució del concurs general, es guanyen 9 caporals.

Pel que fa altres comandaments superiors, es necessita 1 sergent/a (sotscap) a Tàrrega, 1 sergent/a a la Noguera, 1 sergent/a cap de torn a Segrià, 1 a Investigació Lleida i 1 Sotsinspector/a a Ponts.

A Mollerussa s’han reconegut per la RLT places de 6 sergents.

Segones activitats: Sorgeixen qüestions com la idoneïtat o no de certes tasques que s’encomanen en aquests efectius i que caldria aplicar millors criteris a nivell general.

Gestió citacions judicials. Tot i que és un problema d’abast de totes les regions, sorgeix el problema i malestar que està generant la qüestió de les citacions judicials.

El fet que determinats sindicats signessin un Acord sense tancar la diversitat de detalls que poden sorgir d’aquest, ens ha portat a les constants situacions problemàtiques que ens trobem amb l’Administració, sempre en perjudici del treballador/a.

Des dels serveis d’Administració reconeixen que també se senten pressionats per situacions que s’estan produint i que no ajuden a cap de les parts.

VEHICLES.

Hi ha dies de mancances en vehicles, sigui pel nombre dels quals es disposa, per avaries, etc.

Dels 529 nous vehicles que s’han de distribuir, desconeixen quin nombre d’aquests seran assignats a la regió.

ALTRES QÜESTIONS TRACTADES:

Aspectes Formació. Les pautes segueixen sent les mateixes i, aquesta es realitzarà durant les jornades de treball.

En el cas de la formació de les càmeres Axon, van arribar directius que de manera excepcional, donada la urgència que tenia l’esmentada formació, aquesta es pogués realitzar fora de l’horari laboral.

Reposicions de cadires. Al juny va arribar la última remesa de cadires noves que s’han anat distribuint. Actualment, estan a l‘espera que arribi la comanda del segon semestre, en la qual se’n van demanar 80.

Possibilitat d’establir neteges en festius. Aquesta era una altra petició que ja havíem traslladat anteriorment. Administració ens informa que van valorar la qüestió i, aquest més d’octubre ja s’ha iniciat el reforç de diumenges i festius amb 3h diàries de servei de neteja que abans no hi havia.

Neteja dutxes Lleida. Traslladat de nou el problema dels fongs, tornaran a incidir en la neteja i, si cal valorar l’aplicació d’algun producte específic.

Contractes jardineria/Gestió marihuana.

Des de la seva posada en funcionament, s’han realitzat 4 serveis.

No hi ha constància d’anomalies i, de moment el servei està funcionant correctament.

Per a qualsevol dubte o aclariment, no dubtis en contactar-nos

SAP-SME Junts, serem millors!