Control dels cardans i altres elements i sistemes mecànics de les motocicletes de trànsit

by | ag. 7, 2025 | COMUNICATS TRÀNSIT

En escrit registrat el 30 de juliol ambdues organitzacions sindicals vam denunciar el mal estat del parc de motos del CME.

El Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i el Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL), en data de 30 de juliol del 2025, vam denunciar per escrit davant la Subdirecció general de recursos humans del mal estat d’una part del parc mòbil del cos de Mossos d’Esquadra.

Més concretament, ambdues organitzacions sindicals vam denunciar que durant els sis primers mesos d’enguany s’ha produït (que nosaltres en tinguem coneixement ) de la ruptura de fins a cinc cardans de diferents motocicletes de la marca BMW, mentre es trobaven en circulació (dues al Sector de Trànsit Manresa, una a Tarragona, una a Girona i una a Cerdanyola).

Des de les Seccions sindicals de Trànsit del SAP-SME-FEPOL recordem que el mateix fabricant indica que el cardan ha de revisar-se periòdicament i substituir-se obligatòriament als 60.000 km, la qual cosa queda expressament recollit en la documentació tècnica oficial de BMW i forma part del pla de manteniment de les BMW 1200 i 1250.

Així mateix, en el mateix escrit denunciem les conseqüències negatives que produeix el fet que aquestes revisions obligatòries no s’estiguin fent per la pròpia marca fabricant, causa principal al nostre entendre dels fets que motiven aquest comunicat.

Fins ara i afortunadament, el Cos de Mossos d’Esquadra no ha hagut de lamentar conseqüències greus gràcies a la perícia dels motoristes que s’han vist afectats pel trencament d’un cardan mentre es trobaven circulant i al fet també, que la roda posterior no ha arribat a bloquejar-se. No obstant això, no podem seguir temptant la sort, ni tampoc de l’habilitat individual dels motoristes.

És per això que, en l’escrit de 30 de juliol, SAP-SME-FEPOL hem reclamat amb urgència (1) que es faci la revisió immediata de l’estat dels cardans de totes les motocicletes del CME, (2) que es substitueixin tots aquells cardans que superen els 60.000 km, (3) que el manteniment i reparació de les motocicletes torni a fer-se des de la casa oficial BMW i (4) que mentre el darrer punt no es pugui dur a terme, s’obligui a RODI a garantir la correcta revisió i reparació de totes les motocicletes que són enviades als seus tallers mecànics.

Tal i com ja es va afirmar en la darrera sessió ordinària del Consell de la Policia, des de les Seccions sindicals de Trànsit del SAP-SME-FEPOL exigim la màximes de les garanties en la compra, adquisició, revisió i reparació de tot el parc mòbil del Cos de Mossos d’Esquadra, així com també incrementar el control de qualitat sobre les empreses licitadores que participen en els concursos.

SAP-SME Junts, som millors!