Adrecem escrit a DGP exposant l’actual situació i, sol·licitant una reunió per aplicar solucions a l’assumpte.
A l’última modificació de la RLT del CME, la unitat de trànsit de l´aeroport del Prat, que depenia fins al moment de la Divisió de Trànsit, passava a dependre funcionalment de l´ART RPMS.
Fins aquell moment, aquesta unitat, desenvolupava unes tasques molt concretes, que consistien sobretot, en el control de transports de persones VT, VTC i, formar part dels dispositius de la Divisió de Trànsit en l´acompanyament d´autoritats. Tasques que efectuaven de manera perfecta, formant-se ells mateixos, i que tenien el reconeixement d´AENA i de l´Institut Metropolità del Taxi.
Aquesta unitat, que formava part de la Divisió de Trànsit, i per tant, es regia per un horari especial específic, va arribar a un acord amb els seus agents, de tenir un quadrant Q3 amb jornades de 8´5 hores de dilluns a divendres i, jornades de 12 hores el cap de setmana. Aquest, no era un quadrant d´aplicació a l´especialitat de trànsit, però que havia estat consensuat.
Amb la dependència d´aquesta unitat a l´ART RPMS, el Cap d´ART de la RPMS trenca l´acord que tenia la Divisió de trànsit en quan a la realització d´un Q3 de 8.5 hores i, que es feia de manera voluntària. Aquest comandament, decideix mantenir el Q3 però computant 8 hores la setmana de tardes, en contra de la voluntat dels efectius de la unitat.
Recordem que en virtut de l´Acord de 3 de desembre de 2018 entre el Departament d´Interior i les organitzacions sindicals representatives del CME, sobre la planificació de la jornada de treball dels efectius de l´especialitat de trànsit, s´estableix que:
- El quadrant horari de referència, en la modalitat d´horari especial flexible, serà el quadrant de 5 setmanes (Q5Tr).
- Les jornades de treball seran de 8 hores i 30 minuts de dilluns a divendres i de 12 hores el cap de setmana..
Davant d’aquests fets, des del SME-FEPOL i SAP FEPOL hem sol·licitat que el quadrant d´aplicació d´aquesta unitat, continuï sent el que s’estava fent de manera voluntària (Q3 de 8´5 hores de dilluns a divendres i 12 hores el cap de setmana) i si no s´arriba a cap acord entre el Cap d´ART RPMS i aquesta unitat, s´apliqui la normativa vigent (Acord de 3 de desembre de 2018).
Des d’aquestes organitzacions sindicals, hem intentat que aquest incompliment del quadrant horari, es solucionés per part de l´ART i, veient que no es feia res al respecte, vam traslladar aquesta problemàtica a la Divisió de Trànsit i a la CGMO.
La situació actual és que passen les setmanes i no n´hi ha hagut cap canvi, motiu pel qual hem adreçat escrit al Director General de la Policia per tal de donar a conèixer la situació i, que es prenguin les mesures necessàries per arribar a una solució.