Adrecem escrit a SGRH per sol·licitar la renovació urgent en aquests tipus de vehicles de l’especialitat de trànsit.
Són moltes les vegades que el Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i el Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) hem denunciat el precari estat del parc mòbil de motocicletes de Trànsit, que, a més és insuficient.
Enguany, a tall d’exemple, hem denunciat l’estat de les motocicletes a la Volta catalana. Així mateix, hem denunciat accidents amb motocicletes de paisà no apropiades per l’operatiu extraordinari que s’estava realitzant a causa de la manca de motocicletes de trànsit.
Recentment, a causa del deplorable estat de les motocicletes (ja hem exposat en un altre escrit adreçat a la directora de serveis del Departament d’interior que Rodi no és l’empresa adient per reparar les motocicletes de Trànsit), un parell d’especialistes han patit dos accidents.
El primer, de Ponent, ferit greu en un curs de formació, presumptament per problemes al sistema de frenada/ABS de la motocicleta que conduïa, i el segon, a La Seu d’Urgell, mentre patrullava en servei ordinari pel trencament de la barra davantera de la direcció de la BMW.
Tant el SAP-FEPOL com l’SME-FEPOL fa anys que estem sol·licitant la licitació de noves motocicletes de rènting. Des de la CGMO s’ha enviat informe de les motocicletes existents i el seu estat acompanyant una petició d’adquisició, però la SGRH sempre posposa aquesta licitació, mentre que nosaltres defensem la idea que és necessari i urgent invertir en seguretat, imatge i eficiència laboral.
Avui dia, els especialistes de trànsit no s’atreveixen a agafar uns vehicles que no inspiren confiança ni seguretat. La CGMO tampoc té clar, a més, que disposi de motocicletes suficients per fer front a un altre operatiu extraordinari com una gran Volta.
La petició d’adquisició ja no només ve dels agents i dels sindicats SAP-FEPOL i SME-FEPOL, també la reclama la CGMO.
Cal donar prioritat absoluta a la seguretat viària. L’adquisició evitarà accidents amb resultats irreparables. Ho hem reclamat i denunciat en moltes ocasions. A què obeeix la demora?
Sobre qui recaurà la responsabilitat derivada del mal estat de les motocicletes a trànsit?
Per tot plegat, des d’aquestes organitzacions sindicals, hem sol·licitat que s’elabori un informe exhaustiu de l’estat de les motocicletes existents i s’apartin aquelles que no garanteixin un mínim de seguretat pel motorista i la resta d’usuaris de vies de circulació evitant, d’aquesta manera, possibles accidents.
Així mateix, hem instat a la SGRH perquè doni les ordres oportunes per tal que s’incoï, en el menor temps possible, una licitació d’adquisició, en forma de rènting, per restaurar completament les motocicletes del parc mòbil de l’especialitat de Trànsit; no només les 19 unitats que s’està parlant en algunes reunions del Departament, sinó una renovació del parc mòbil.