Com que no s’ha pogut convocar la subcomissió, en aquest cas hem adreçat les qüestions per escrit, que han estat respostes per par de l’Administració.
A causa d’un problema organitzatiu del servei de Recursos materials, logística i infraestructures, no s’ha convocat la subcomissió per a contractar aspectes importants relacionats amb les infraestructures.
Un cop més, SAP-FEPOL, SME-FEPOL i SEIME-FEPOL vam ser les úniques organitzacions sindicals que ens vam preocupar d’interpel·lar a l’administració amb les qüestions que exposem a continuació.
Aquestes són les preguntes que hem formulat i la resposta que s’ha donat per part de l’Administració:
1. ABP Cerdanyola: Tal com ja hem posat de manifests en diferents comissions, hi ha una manca de seguretat en aquesta ABP. El 2 de desembre de 2024, a les 19 h, va aparèixer una motxilla en aquesta zona exterior que hauria de ser segura, generant una situació de risc que es podria haver evitat. Quines solucions de forma immediata es pensen aplicar per evitar riscos d’acord amb el Nivell 4 del pla de prevenció i protecció antiterrorista?
S’ha tractat aquest assumpte amb CSUTEC, que ens informa que tan aviat es tingui una solució a la problemàtica es programarà l’actuació corresponent, que encara no està planificada.
2. ABP de Gràcia: Després d’haver-ho parlat en reunions regionals de la RPM de Barcelona, vist que no es resolia el problema de l’aigua calenta sanitària, ho hem posat en coneixement d’Inspecció de treball.
El Servei d’Administració ja ha resolt la manca d’aigua calenta a les dutxes de l’ABP Gràcia amb una actuació provisional per l’empresa de manteniment Multitècnic, havent instal·lat diversos acumuladors elèctrics que ja donen un correcte servei.
3. ABP Manresa: Des del mes de novembre del 2024 les dutxes es troben en molt mal estat de neteja, i fetes malbé, sense que es pugui fer ús d’aquestes. Quina actuació hi ha prevista?
Les dutxes del vestidor d’homes de la comissaria de Manresa s’estan instal·lant de nou. Hi havia un problema d’impermeabilització del paviment a la zona molla de dutxes que ocasionava humitats i filtracions a les parets i a terra. A dia d’avui 20/03/2025 les dutxes es troben pràcticament acabades i a punt per poder-les tornar a posar en servei.
4. Les ABP de La Seu, Tremp, o Vielha, entre d’altres, no disposen de prou capacitat en els vestidors de dones. S’estan ocupant els vestíbuls de sectorització d’incendis, aquests han de romandre lliures d’obstacles per garantir la seva funció de compartimentació i evacuació en cas d’emergència. Segons el Codi Tècnic de l’Edificació (CTE) i la normativa de prevenció de riscos laborals, aquests espais han de mantenir-se lliures per assegurar la seguretat dels treballadors i treballadores.
Les ampliacions de la seu regional La Seu d’Urgell i de les ABP de Tremp, Vielha i Puigcerdà estan previstes a les obres a realitzar mitjançant actuacions RAM per reformes i ampliacions.
CSUTEC ha confirmat que estan finalitzant un informe detallant les necessitats de cadascuna d’aquestes comissaries per a poder executar en una primera fase les actuacions provisionals pertinents a cada comissaria. Alhora inclouen les actuacions prioritàries de més envergadura per una segona fase.
Així mateix, els dies 25 i 26 de març l’enginyer tècnic i l’arquitecte tècnic de la secció d’Infraestructures visitaran totes les comissaries de RPAPA per trobar solucions als requeriments més urgents.
5. On es té previst ubicar les unitats d’ARRO de Tarragona? Encara és a Gavarres?
CSUTEC està estudiant propostes per alliberar espais dels edificis, per traslladar l’ARRO de Salou, s’està treballant amb diverses propostes, però res està definit.
6. Cal elaborar un pla director d’infraestructures per dimensionar bé les comissaries i llocs de treball a la pròxima ampliació de mossos i mosses del cos, ja que actualment ja són deficitàries i tindrem entre 3.000 i 5.000 efectius més. Sol·licitem que es concretin els objectius i prioritats.
CSUTEC està finalitzant d’acord amb el director general el pla estratègic del Cos 2025-2040, que no només abasta infraestructures, també afecta a recursos materials i tecnològics. Es farà difusió d’aquest pla quan estigui degudament presentat i oficialitzat.
En aquest sentit, també hem adreçat noves preguntes per tal que se’ns expliqui com i quan es volen portar a terme les obres de la porta lateral i OAC de Salou, així com les millores de les garjoles del Vendrell.
Davant qualsevol dubte, contacteu amb el vostre delegat o delegada sindical.