RESUM REUNIÓ REGIONAL RPPO 2 de febrer de 2022

by | febr. 4, 2022 | COMUNICATS REUNIONS

Seguretat comissaries. Novetats.

Sense entrar en detalls en atenció de l’assumpte que es tracta.
S’han instal·lat els teclats numèrics com a control d’accessos. Alguns d’aquests s’han revisat donat que no funcionaven correctament.
Anteriorment, s’havia substituït càmeres perimetrals i canviat part de l’enllumenat exterior.
En l’actualitat hi ha tramès el Pla de Seguretat i s’ha sol·licitat que s’actualitzi.

Vehicles: arribada el 2021 i previsió arribada el 2022 a RPPO.

Desconeixen el nombre i tipologia de vehicles que pugui arribar a la regió aquest 2022.
Del 2021 sí que ens faciliten que van arribar 11 vehicles nous, 2 de recompra i un altre que encara estan pendents de si es quedarà o no, a la regió.

Estat/Novetats de les obres i/o reformes que hi havia pendents.

A la comissaria de Vielha s’han arreglat els murs perimetrals.
A Tremp, per intentar evitar inundacions al pàrquing interior en situacions de pluja considerable s’ha efectuat una canalització a la part exterior.
A dependències de la Seu d’Urgell també s’ha instal·lat la cortina d’aire calent entre les escales i el pàrquing.
Queda pendent efectuar millora de la il·luminació a Puigcerdà, que si no hi ha imprevistos, s’efectuarà la setmana vinent.

Despatx Informació. Possible ampliació de l’espai i condicionament.

Hi ha Informe elevat a Infraestructures.
Actualment, no hi ha cap previsió específica de reformes o canvis al respecte.

Actuacions policials destacables. Actuacions remarcables d’últims temps.
Preguntem si en totes elles s’han iniciat tràmits per a possible posterior felicitació.

Manifesten que com no pot ser d’altra manera, es dona tràmit a totes aquelles actuacions destacables.
A tall d’exemple, comptant internes i externes, el 2020 va haver-hi 87 felicitacions, mentre que el 2021, aquestes es van situar en 104.

Altres qüestions tractades.

Cadí 3: Se’ns informa que el pròxim 7 de març hi ha prevista una reunió amb el Cadí 3 per determinar incidències que puguin produir-se en el servei.
El pretext és si escau, implantar algunes millores que puguin solucionar disfuncions que puguin haver-hi.
La presència d’aquest comandament operatiu al carrer, en termes generals majoritàriament ha estat considerada positiva tant entre els efectius com des de la mateixa regió.

• La “famosa” NO finestra del menjador de Tremp: Una vegada més, després de llargs anys d’exposicions sindicals, novament es torna a exposar la necessitat d’instal·lar una finestra al menjador de Tremp. Des d’Administració tornen a reiterar que actualment no hi ha previsió pressupostària per executar aquesta obra.

• Nova Uniformitat: Vers aquest assumpte les organitzacions sindicals tenim reunió el pròxim 11 de febrer a la Subcomissió de materials. Possiblement, allí es pot començar a definir alguna data més precisa de lliuraments.
Una vegada més els sindicats insistim en les peculiaritats climatològiques del Pirineu.
El Cap i Sots cap regionals, ens informen que han elevat petició de material específic tipus guants, barret, jaqueta , i unes botes més altes.
Ens alegrem que aquesta demanda llargament sol·licitada per l’SME i altres sindicats comenci a ser tinguda en consideració i s’hi estigui treballant.

• Efectius trànsit Tremp i Vielha: Es reitera novament per part dels sindicats els pocs efectius de trànsit existents en aquestes dues demarcacions. Amb més incidència i preocupació encara succeeix a Vielha.
Des d’alguns sindicats proposen l’opció d’oferir hores extres per cobrir en especial els torns de nit sense presència de trànsit a Vielha. A la vegada, plantegen inclús la possibilitat que sigui USC qui pugui fer hores com de trànsit.
En aquest aspecte, des de l’SME ens oposem amb rotunditat a aquestes opcions.
Ja passa massa vegades que els companys/es d’USC, a qui hem d’agrair l’esforç, han d’efectuar unes tasques de trànsit que no els hi haurien de ser pròpies per defecte.
Considerem que l’Administració fa anys que coneix el problema de trànsit a Vielha i no hi ha buscat solució.
El que cal, és incentivar l’especialitat i si cal, establir un “plus” en les retribucions de les persones que estiguin disposades a treballar a l’especialitat de trànsit en aquesta destinació concreta.

• Efectius en general: Es debat sobre la necessitat de mantenir o augmentar els efectius a la regió, ja no sols per les peculiaritats geogràfiques del Pirineu, sinó inclús per l’increment turístic notable que la demarcació està vivint els últims anys. Totes les parts som partícips i reiterem la necessitat d’aquest manteniment o increment d’efectius.


Per a qualsevol qüestió o suggeriment, no dubtis en contactar amb nosaltres.


Sempre Mossos d’Esquadra