Ahir es va celebrar la reunió entre els comandaments operatius de la RPCT, els serveis d’administració i les organitzacions sindicals representatives al Consell de la Policia.
Des del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i des del Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) us traslladem un resum dels principals punts tractats:
Primer.- Qüestions d’administració general.
Sobre la data d’arribada dels nous vehicles destinats al Camp de Tarragona, es desconeix si s’estan complint els terminis previstos. Ens informen que van arribant progressivament i es distribueixen segons necessitats.
Davant la manca de personal administratiu que pateix la regió, el Cap d’Administració indica que aquesta carència afecta tot el cos, ja que l’augment de mossos/es no ha anat acompanyat d’un increment equivalent en personal administratiu. L’única solució factible ara mateix és accelerar el concurs d’administració. Igualment, el Cap de Regió demana que totes les consultes dels i les professionals operatius es filtrin primerament a través de l’Oficina de Suport de cada comissaria.
Quant a la manca i demora en l’arribada de cascs de motocicleta en determinades comissaries, agraïm que el Cap de Regió hagi ordenat fer un recompte del material existent per tal de dur a terme una redistribució òptima fins al subministrament dels nous elements.
Pel que fa a les portes de les garjoles, que actualment no ofereixen un sistema prou segur ni eficient, ens informen que ja se n’estan fent inspeccions conjuntament amb el responsable de SERSECO per tal d’adaptar un nou sistema adequat.
Segon.- Qüestions operatives generals.
Sobre la manca de comandaments, el Cap de Regió informa dels darrers canvis operats un cop finalitzats els oferiments. En aquest moment, no hi ha previsió de nous oferiments a curt termini.
Pel que fa a l’excés de serveis que es cobreixen a APEN, es tracta d’una problemàtica general arreu del país. Està previst reforçar aquest àmbit amb més efectius, tot i que no hi ha una solució immediata.
Tercer.- Comissaria de districte de Torredembarra.
La reclamació reiterada sobre la fotocopiadora multifunció de la primera planta, pendent des de la inauguració, s’ha resolt: ja ha estat aprovada i s’instal·larà pròximament.
Quart.- Comissaria de districte de Salou.
Quant a les obres de la porta lateral, tot i que en anteriors reunions es va informar que ja estava licitada i només faltava data d’execució, el Cap d’Administració puntualitza que aquest assumpte depèn d’Infraestructures i que no disposa de més informació.
Pel que fa a la manca d’espais, Infraestructures ha catalogat la comissaria de Salou com a crítica, especialment per les companyes provinents de segona activitat que actualment no disposen d’un lloc estable que garanteixi unes condicions òptimes. S’ha tramès un informe elaborat per la Regió per iniciar un estudi de millora.
Respecte a la màquina expenedora de vending, que actualment només ofereix entrepans, se’ns comunica que fins que no finalitzi la licitació al gener no es podrà actuar. Posteriorment es valorarà instal·lar-ne una segona a l’àrea de custòdia, per tal que la del menjador recuperi una oferta més variada.
Davant les fortes olors als lavabos i vestuaris, s’han realitzat intervencions puntuals, tot i que es tracta d’un problema estructural al qual, de moment, no s’ha trobat una solució definitiva.
Cinquè.- Comissaria del Vendrell.
Sobre la font de canaletes que projecta l’aigua de manera incorrecta, s’ha traslladat la incidència i es compromet una revisió. El mateix passa amb la possible presència de mosquits a la zona de custòdia, que també serà tractada.
Pel que fa a la cadira malmesa de la zona de custòdia, es gestionarà el seu reemplaçament.
En relació amb les obres que s’hi han dut a terme —i que el nostre sindicat ja va denunciar (comunicat C-130/2025)—, el Cap d’Administració assegura que l’empresa adjudicatària assumirà totes les reparacions necessàries derivades de les deficiències detectades.
Sisè.- Sala 112 de Reus.
Com ja s’ha traslladat en les reunions semestrals de Sales d’arreu de Catalunya, la demanda del canvi de cadires per als i les operadores és persistent. La resposta continua essent que no es coneix data per al canvi general del mobiliari. En cas que alguna cadira estigui malmesa, s’ha de comunicar a administració per procedir a la substitució.
Aquestes són les qüestions i respostes tractades en la reunió regional celebrada ahir. Per a qualsevol dubte o aclariment, podeu adreçar-vos als/les nostres delegats/des de destí.
