Des d’ambdues organitzacions sindicals fa massa temps que venim advertint de la necessitat d’un canvi.
El Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i el Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) condemnem de manera ferma els fets ocorreguts aquesta matinada al barri de La Mariola de Lleida. Uns fets que han deixat novament a sis policies ferits de diversa consideració i per a qui desitgem una ràpida i bona recuperació.
Per enèsima vegada, des d’ambdues organitzacions sindicals denunciem que, fets com els de La Mariola són cada vegada més freqüents. La desautorització de la tasca policial incentivada per certs sectors socials i polítics són causa principal de la situació, que novament amb un comunicat sindical hem de denunciar.
Figueres, Mataró, Girona (Font de la Pólvora), Salt, Sant Adrià del Besós i ara Lleida, suposen un llarg etcètera d’exemples de la situació, a la qual ha de fer front el cos de Mossos d’Esquadra de manera constant.
Fins quan, els cossos policials haurem de suportar aquestes situacions? Fins quan els cossos policials haurem d’assumir lesions perpetrades sobre els nostres policies, sense que les conseqüències caps els seus responsables siguin, com a mínim, les que la legislació contempla? És evident que evitar aquestes situacions és certament difícil, però quan es produeixen la societat ha d’enviar un clar missatge als seus responsables.
Malauradament, les polítiques imposades pels nostres responsables polítics tenen les seves conseqüències. El fet que lesionar a un policia surti pràcticament gratuït, sumat al fet que la defensa jurídica dels nostres policies no hagi quedat garantida durant els darrers anys té les seves conseqüències.
Alhora, la manca de conseqüències per a tots aquells i aquelles que vulneren la Llei 4/2015 de protecció de la seguretat ciutadana (més del 80% de les actes prescriuen o caduquen), fa que tot plegat formi part d’un còctel extremadament perillós, que qui en paga les conseqüències directes, són els milers de policies que surten dia rere dia a treballar pels carrers de Catalunya.
Per tant, des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL considerem que cal enviar un missatge molt clar. Fets com els de La Mariola no poden quedar sense que els seus responsables paguin totes les conseqüències que legalment es mereixen. És imprescindible que els policies d’aquest país no es vegin sols i soles, en el compliment de les seves funcions.
Des del SAP-FEPOL i des de l’SME-FEPOL, confiem en les investigacions que ja estan obertes i, segurs de la detenció dels seus responsables, ja avancem que ens personarem com acusació particular en defensa dels interessos del nostre col·lectiu professional.