Us presentem un resum dels principals punts tractats.
Armilles antibales
Les armilles antibales distribuïdes al cos estan certificades a 36 joules. La CSUTEC pot mostrar la certificació del laboratori corresponent, però no se’n pot facilitar còpia ni permetre’n la reproducció per motius de secret industrial.
Existeix un circuit establert de reposició tant dels paquets balístics com de les armilles quan aquestes es deterioren, i la recepció d’armilles es fa de manera continuada.
Pel que fa al “cranc” de les armilles, se n’han lliurat per a les talles 1 i 2, i es preveu que es vagin distribuint progressivament a la resta de talles. Les noves promocions ja el reben directament.
Uniformitat i vestuari
La roba de pluja per a les USC encara no ha estat publicada en licitació. En cas que es publiqui abans de finals de gener de 2026, l’arribada del material es produiria a finals de 2026.
Les jaquetes impermeables per a Trànsit no estan ni redactades ni licitades, amb una previsió d’entrega l’any 2027.
Les fundes de camal es troben en licitació, amb un subministrament previst durant el 2026. El lot personal ja ha estat adjudicat, però resta pendent la signatura del contracte.
La motxilla tàctica es troba pendent d’adjudicació, tot valorant-se una versió específica per a Trànsit. Pel que fa als polos d’estiu, hi ha una ruptura d’estoc d’unes 200 unitats, amb previsió de reposició abans de finalitzar l’any.
S’ha aprovat un increment de polos per a Trànsit, amb dues peces d’estiu i dues d’hivern, que es lliuraran de manera escalonada entre 2026 i 2027.
En relació amb la reposició de material ordinari, com els cinturons operatius, s’ha reconegut una manca d’estoc durant mesos; actualment els contractes estan signats i la recepció del material és progressiva.
Vehicles i parc mòbil (general)
Les furgonetes APEN presenten problemes amb la col·locació dels cinturons de seguretat, motiu pel qual s’està duent a terme una modificació mitjançant un sistema de rotació.
A la Ciutat de la Justícia hi ha una manca de furgonetes i les existents es troben en un estat precari. Les licitacions de compra i de rènting no tindran un efecte real fins a l’any 2026.
En el cas de les unitats ARRO i BRIMO, s’estan realitzant modificacions a les furgonetes per millorar l’espai de la segona filera de seients.
Pel que fa a l’APEN de Lleida, s’està estudiant el problema tècnic relacionat amb l’alçada de les furgonetes, que resta pendent d’anàlisi i solució.
Trànsit
Les jaquetes operatives impermeables de Trànsit encara no han estat licitades, amb una previsió d’arribada l’any 2027.
Les fundes de camal es troben en procés de licitació i el subministrament està previst durant el 2026. Es disposarà de 10.000 fundes amb plataforma estàndard i de camal, així com de 5.000 plataformes tàctiques compatibles amb les fundes actuals. E
l lot personal de Trànsit ja ha estat adjudicat, amb una dotació total de 20.000 lots per a tota la PG-ME. Pel que fa a la motxilla tàctica, es preveu la disponibilitat de 15.000 unitats i s’està valorant si Trànsit disposarà d’una motxilla pròpia amb elements reflectants.
En relació amb els polos, s’acumulen retards, però s’ha aprovat un increment de dotació per equiparar-la amb la de les USC.
Les entregues es faran de manera progressiva entre els anys 2026 i 2027, sense necessitat de sol·licitud.
Vehicles de Trànsit
Els contractes de rènting de 19 Seat Tarraco, 14 Mercedes-Benz Vito i 16 Mercedes-Benz Sprinter finalitzaran el 31 de juliol de 2026.
La renovació prevista inclou la incorporació de 25 Skoda Kodiaq, 16 Mercedes-Benz Vito i 18 Mercedes-Benz Sprinter. Pel que fa a les motocicletes, està prevista l’arribada de les BMW R1300RT per substituir les R1250RT, així com la incorporació de 60 motocicletes més a finals de 2026, amb l’objectiu d’arribar a 200 motos operatives a l’especialitat de Trànsit.
En relació amb els vehicles Skoda, s’han detectat problemes al panell del sostre, tant de moviment com de soroll, així com problemes de visibilitat de la pantalla interior.
Actualment, s’estan fent proves i modificacions abans d’estendre-les a la resta de vehicles.
Material operatiu de Trànsit
El lot d’etilòmetres va quedar desert i no consta cap nova licitació.
Els alcoholímetres disposen d’un contracte de manteniment vigent.
Els paranys de roda i de motocicleta es van distribuir durant el 2025 i hi ha estoc disponible.
Pel que fa als cons, es demana definir el model i la quantitat per tal d’equilibrar el pes i la funcionalitat.
Moltes de les lots tenen una antiguitat d’entre sis i deu anys, amb bateries obsoletes que no són compatibles amb els carregadors actuals.
Els micròfons de casc es trenquen amb facilitat i, en alguns serveis, no se’n fa la reposició.
Els cables de càrrega de les tauletes també es trenquen amb facilitat, i la seva reposició correspon a la CGTIC.
Finalment, es demana el redisseny dels maleters dels vehicles amb la participació d’especialistes de carretera.
ARRO i BRIMO
La licitació dels cascos balístics personals es troba en curs, amb una arribada prevista durant el primer semestre de 2026.
Els sistemes d’obertura arribaran al mes de desembre, i la formació i operativitat s’iniciaran al gener.
El nou uniforme d’ordre públic es troba actualment en fase de proves, amb una previsió d’implantació l’any 2027.
Formació
La formació en DEA i TASER es gestiona des de l’EPC, sense necessitat de sol·licitud individual.
Es preveu un increment molt important de les necessitats formatives durant els pròxims anys.
