En la reunió s’ha confirmat que, de tenir nous pressupostos, la llei que els acompanya ja contempla l’habilitació legal per començar a negociar el Pla de carrera professional previst en el punt 6 de l’Acord.
Aquest dijous 16, s’ha reunit la Comissió de seguiment de l’Acord de febrer del 2026 a la qual hi participem totes les organitzacions sindicals signants, representants de la Subdirecció general de recursos humans i comandaments operatius.
Des del Sindicat Autònom de Policia Mossos d’Esquadra (SAPME) us fem un resum dels punts més rellevants:
Primer.- Quan es comença a cobrar.
La nostra intenció segueix essent començar a cobrar els imports en la nòmina de maig o juny.
Segon.- En quan a les modificacions normatives.
Les instruccions que han hagut de ser modificades (judicis, festius, jornada i disponibilitat) ja estan pràcticament tancades. Resta informar a la resta d’organitzacions sindicals que no formen part de la comissió de seguiment i configurar el programa de gestió horària.
Des del SAPME són moltes les esmenes que hem presentat a les propostes d’instruccions que l’Administració ens ha lliurat. Al respecte farem comunicats informant-vos de quantes esmenes s’han presentat, quines han estat finalment acceptades i quines no.
Tercer.- Modificació de la Relació de Llocs de Treball.
A dia d’avui, la Comissaria Superior Tècnica, la Prefectura i la Subdirecció general de Recursos Humans ja s’han reunit amb totes les regions policials per explicar quin és el concepte de l’Acord i quins són tots els canvis que s’han signat per millorar les condicions laborals del CME.
En aquestes reunions s’ha recordat que el complement d’especial complexitat el percebran tots els efectius policials sense excepció, amb la qual cosa s’ha pretès desmentir desinformacions que, des de la signatura de l’Acord s’havia fet per part d’alguna organització sindical.
Així mateix, se’ns comunica que el proper dilluns 20 d’abril, totes les Regions Policials rebran la proposta de la nova Relació de Llocs de Treball, on queda recollida cada lloc de treball de cada efectiu policial, amb la conseqüent valoració en funció dels complements que s’aplicarà.
Les Regions Policials tindran un temps determinat per a poder revisar aquesta proposta i fer les consideracions que creguin oportunes respecte els efectius policials que estan sota la seva responsabilitat.
Quart.- Modificació del PGH.
La CSUTEC i l’empresa encarregada de la implementació informàtica del Programa de gestió Horària segueixen treballant a fi que aquest doni resposta a les noves necessitats generades pel nou acord.
Cal tenir en compte que el PGH estarà directament vinculat a cada lloc de treball (cadira a cadira) que contempla la nova RLT i per tant, la càrrega de feina que això està suposant és considerable ja que, per exemple, es pretenen evitar errades en la imputació de les hores de disponibilitat o del màxim d’hores en torn nocturn.
Cinquè.- Notes informatives amb informació rellevant.
Donada la desinformació que s’està generant per part d’alguns sectors, la SGRH anirà publicant notes informatives amb tota la informació rellevant i necessària, respecte les diferents qüestions que es veuen afectades pel nou Acord.
Així, properament es publicarà a la Intranet la primera d’elles amb tota la informació relativa a l’adequació horària de l’Acord (previsió de publicació una setmana).
A mode d’exemple: aquesta nota informativa contemplarà entre d’altres qüestions com, les Oficines de Suport han de gestionar el romanent:
– Ja s’han donat indicacions que no es planifiqui romanent.
– Serà responsabilitat de les Oficines de Suport desplanificar-lo i adequar la nova jornada de 1.580 hores a fi que a final de l’exercici policial, no es superi aquesta quantitat d’hores.
– En el cas que ja s’hagin treballat jornades de romanent, s’hauran de retornar les hores que ja hagin estat treballades.
Des del SAPME fem una valoració positiva d’aquestes notes informatives ja que serviran per desmentir algunes qüestions que, o bé per desconeixement, o bé per mala fe, s’han fet circular entre les destinacions.
Sisè.- Habilitació legal per poder negociar el Pla de Carrera Professional.
El Departament d’Interior ja ha previst obtenir l’habilitació legal per poder negociar el PCP en el cas de tenir nous pressupostos, mitjançant la Llei d’Acompanyament dels pressupostos. Aquesta serà la via més ràpida per obtenir l’habilitació legal necessària que per a qualsevol negociació s’ha d’obtenir. Per tant, d’aprovar-se ja es podria començar a negociar el punt 6 de l’Acord en els termes que s’estableix.
Aquestes han estat les qüestions abordades en aquesta reunió de seguiment de l’Acord. Per ampliar la informació o per resoldre qualsevol dubte que es pugui tenir, SAPME resta a disposició de la seva afiliació.
