Consell de la policia de 27 de maig del 2026

by | maig 28, 2026 | COMUNICATS REUNIONS

La sessió ha estat marcada per les diferències entre els sindicats signants del darrer Acord de millores i les organitzacions que han decidit quedar-se fora.

Avui s’ha realitzat una nova sessió ordinària del Consell de la Policia – Mossos d’Esquadra, la qual s’ha caracteritzat per les diferències de criteris entre la nostra organització sindical i d’altres organitzacions sindicals amb representació (especialment CCOO).

Així, des del Sindicat Autònom de Policia Mossos d’Esquadra (SAPME) us fem un resum dels punts més rellevant que s’han tractat.

Primer.- Funció pública i economia.

1.1.- Complement de productivitat:
Funció Pública ens informa que a dia d’avui s’estan analitzant els resultats per a l’elaboració del complement de l’any 2025. En aquest sentit recordem que, per acord de la Mesa General de Negociació dels Empleats i Empleades Públiques de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (MEPAGC) i les organitzacions signants (una d’elles CCOO), el Cos de Mossos d’Esquadra està exclòs.
És per això que, igual que féssim amb el complement de 2024, tots els sindicats de la FEPOL hem registrat un escrit sobre aquesta qüestió, de la qual una vegada obtinguem resposta en farem la corresponent comunicació al col·lectiu.
1.2.- Pressupostos:
Els Grups parlamentaris tenen fins a mitjans del mes de juny per fer esmenes, per la qual cosa no es preveu que el debat de pressupostos i l’aprovació dels mateixos no arribi fins el mes de juliol.
Al respecte de pressupostos avui ha tornat a quedar clar i des del SAPME seguim mantenint allò que sempre hem expressat: la implementació del nou Acord NO ESTÀ SUBJECTE A L’APROVACIÓ DE PRESSUPOSTOS.
1.3.- Aportacions plans de pensions.
Se’ns informa que les aportacions segueixen limitades per la Llei general de pressupostos de l’Estat.

Segon.- Concurs general.
Se’ns informa que el concurs general està previst convocar-lo per a finals d’aquest any 2026 o primer mes del 2027.

Tercer.- Acord de millores 2026.
Tal i com hem anat informant a les darrers Comissions de seguiment, tot està a punt per a què a la nòmina del mes de juny s’implementin les millores econòmiques de l’Acord i la resta de qüestions aprovades. Malgrat el que han anat dient fins avui els sindicats que no han signat l’Acord, no hi ha millor mostra que aquest Acord no està subjecte a pressupostos, que s’implementarà amb la pròrroga dels pressupostos de l’any 2023. Així mateix, per aquells dubtes relatius a la retroactivitat de les mesures econòmiques,  el Departament ha tornat a assegurar que l’Acord està signat i ratificat pel Govern. Per tant i malgrat no s’ha comentat quin mes cobrarem els endarreriments, la SGRH ha assegurat que es pagarà a la major brevetat possible. Des del SAPME, malgrat les crítiques sense fonament d’aquelles organitzacions que no l’han signat, seguim fent una valoració històrica de l’Acord de millores. No obstant i donades les gravetats de les manifestacions fetes avui per CCOO, des de la nostra organització sindical farem un comunicat a banda explicant aquesta qüestió.

Quart.- Pla d’Igualtat del CME.
Donada la seva vigència quadriennal, el Pla d’Igualtat d’oportunitats entre dones i homes de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra, a dia d’avui aquesta ja ha quedat exhaurida. Per aquest motiu és imprescindible renovar el Pla d’Igualtat de la PG-ME. A dia d’avui i ens trobem doncs en una fase de diagnosi, la qual s’intentarà que estigui finalitzada el mes de juliol. Una vegada finalitzada la fase de diagnosi es constituirà la comissió negociadora per intentar consensuar un nou Pla.
Des del SAPME hem denunciat la manca de recursos humans que tenen assignada aquesta responsabilitat, amb únicament dos efectius policials. Per tot plegat  hem demanat un increment de recursos que ajudi més àgilment a l’elaboració del procés.

Cinquè.- Premi de vinculació del CME.
A dia d’avui encara no es disposa dels informes de Funció Pública per al seu pagament. Segons informacions del DINT, una vegada es tingui tots els informes pertinents i en tant que molt segurament ja ens trobarem amb uns nous pressupostos, es podrà procedir al seu pagament. Per tant, actualment no sabem quina previsió tenim per al seu cobrament.
No obstant i per la tranquil·litat de tothom, des del SAPME recordem que el premi de vinculació està reconegut per Acord sindical de l’any 2006 (signat per la nostra organització sindical) i ratificat per l’Acord de Govern 193/2006, de 31 d’octubre. Per tant, tal i com passés l’any passat, sigui el mes que sigui acabarem percebent el premi de vinculació.

Sisè.- Revisió de permisos per a famílies monoparentals.
Des del SAPME hem tornat a reclamar la constitució d’un grup de treball que revisi i adeqüi la normativa relativa als permisos que poden gaudir les famílies monoparentals. Recordem que per escrit presentat el 8 de gener, la nostra organització sindical ja va reivindicar una sèrie de drets per a les famílies monoparentals.
En resposta a la nostra demanda, la SGRH és conscient que queda pendent calendaritzar la constitució dels grups de treball que permetin abordar aquest tema. Dit això, malgrat la prioritat ara és implementar l’Acord de millores, en quan es pugui s’abordarà aquesta qüestió.

Setè.- Val de roba.
Des del SAPME hem reclamat la revisió de la instrucció que regula la percepció de la compensació per roba de paisà ja que de nou, els efectius adscrits a les UTPC per posar un exemple han quedat fora (malgrat finalment l’acabin percebent). La SGRH coincideix en aquesta necessitat i no ha mostrat cap objecció en aquest sentit.

Vuitè.- Endarreriments.
A dia d’avui la SGRH no té constància d’endarreriments sobre pagament d’hores extraordinàries i/o judicis que no hagin tingut incidències. En aquest 2026 s’han fet un total de 24 reculls de lots per posar-se al dia dels endarreriments que des de les organitzacions sindicals hem denunciat.
Per tant, des del SAPME seguim a disposició de la nostra afiliació per traslladar a l’Administració qualsevol situació que quedi afectada per aquesta qüestió.

Novè.- POE-Antiterrorista amb hores estructurals.
La SGRH ens informa que fruit de l’increment d’efectius que va assolint el cos i en tant es té una major capacitat operativa s’ha anat preveient que certs serveis planificats previstos com a punts POEA que es retribuïen amb hores extraordinàries es puguin anar cobrint amb servei ordinari.

Desè.- Places genèriques Barcelona.
Des del SAPME hem tornat a denunciar el greuge comparatiu que pateixen els efectius que guanyen plaça genèrica de Barcelona. La RPMB és l’única regió que a dia d’avui té aquesta tipologia de places i seguim defensant (més ara amb la implementació del nou acord) la necessitat que s’aboleixin.
Després de les nostres argumentacions, la SGRH justifica la necessitat de seguir-les mantenint en la penositat de certes places (com per exemple les de l’ACD) les quals cal garantir un relleu constant d’efectius. És per això que s’ha acceptat reduir el tant per cent de places genèriques de la RPMB i del 30% es baixarà a una quantitat que no ens ha estat informada.
Des del SAPME considerem que aquestes places penoses es poden seguir cobrint amb efectius amb places provisionals i per tant seguim defensant la necessitat d’abolir-les completament.

Onzè.- Formació.
Mentre que algunes organitzacions sindicals defensen la necessitat de fer un Grup de treball per abordar un pla formatiu per a totes les persones membres del Cos de Mossos d’Esquadra, des del SAPME recordem que el punt 6 de l’acord de 2026 es parla de Pla de Carrera.
Per tant i en tant que aquest mateix punt sisè determina que el caràcter horitzontal del Pla de Carrera ha de garantir “la progressió i el desenvolupament professional de les persones funcionàries de manera individualitzada, sense necessitat de canviar de lloc de treball o d’àrea especialitzada”, el pla formatiu és absolutament imprescindible.

Dotzè.- Modificació del Reglament de funcionament del Consell de la Policia (CdP).
Més enllà de les qüestions que han demanat altres organitzacions sindicals, des del SAPME (en actuació conjunta amb tots els sindicats de la FEPOL) vam reclamar en la passada legislatura, la necessitat que es considerés al Consell com a òrgan de negociació i no només com a òrgan de participació.
Avui se’ns ha confirmat que la Llei d’Acompanyament preveu les modificacions normatives que donen resposta a la nostra demanda.

Tretzè.- Modificació del Decret de provisió de llocs de treball.
Avui el CdP ha informat favorablement respecte la modificació del Decret de provisió de llocs de treball del CME. Al respecte, malgrat creiem que hi ha hagut aspectes que no han quedat resoltes tal i com defensàvem, si creiem que millora considerablement el que hem tingut fins ara.
Així mateix, en el marc de les actuals relacions laborals, la SGRH s’ha compromès a fer partícips a les organitzacions sindicals que es mostrin proactives en l’elaboració de les bases (una de les nostres demandes).
Per tant, tenint en compte la necessitat urgent de modificar la normativa que fins ara ens ha estat regulant i des de la responsabilitat que ens obliga el fet de ser el sindicat majoritari, des del SAPME hem informat favorablement d’aquesta modificació.

Catorzè.- Petició desmantellament sistema de defensa actual del CME.
Per sorpresa d’una àmplia majoria representació sindical del CME, CC.OO ha exigit avui el desmantellament de la nova Subdirecció General d’Assistència i Assessorament Jurídic de la Direcció general de la Policia.
Donada la gravetat d’aquesta petició, des del SAPME farem un comunicat a banda.

Quinzè.- Garantia de les armilles antibales.
Davant la gravetat fetes per algunes organitzacions sindicals, la Prefectura del Cos de Mossos d’Esquadra garanteix que les armilles antibales de tots els efectius del cos de mossos d’esquadra compleixen les mesures de seguretat.
Des del SAPME, fugint del populisme emprat per alguns sindicats, seguim a disposició de tots aquells i aquelles de vosaltres que tingueu qualsevol incidència amb la vostra armilla, ja que fins ara hem pogut soluciona totes aquelles qüestions que afecten aquest tema.

Setzè.- Pla pilot de mossos als centres educatius.
Més enllà d’esperar les explicacions que ens puguin donar respecte aquesta qüestió i essent clarament conscients de la professionalitat del CME, des de la nostra organització sindical hem exigit la defensa de la nostra institució.
És evident que certs sectors (polítics i socials) han aprofitat aquesta qüestió per tornar a atemptar contra el prestigi del cos de mossos d’esquadra, tal i com també s’ha fet amb la qüestió relativa a la presència d’efectius de la CGINF en assemblees de docents.
Per tant, conscients que rere de tot plegat hi ha una estratègia política i associativa, des del SAPME hem exigit al Govern la mateixa valentia que la mostrada fins ara en la defensa del cos, de la seva professionalitat i de les funcions que per llei té encomanades.

Dissetè.- ACD Girona i ACD Jutjats de Girona.
En tant ja s’ha fet un comunicat a banda d’aquesta qüestió, des del SAPME només recordar que hem traslladat la necessitat d’enviar un missatge als efectius de Girona a fi que puguin veure una sortida a una deficiència històrica.
Per tant esperem el reconeixement públic respecte la urgència de millorar aquestes instal·lacions, la calendarització de les obres a executar i el compliment íntegre de la mateixa.


Aquestes han estat les qüestions abordades en aquesta sessió ordinària del Consell de la Policia. N’han quedat dues pendents, les quals abordarem individualment amb l’Administració relatives als gimnasos a les comissaries i el reconeixement de nivell 2 per al Grup Regional de Motos de Barcelona.

Com no pot ser d’una altra manera, des del SAPME restem a disposició de la nostra afiliació per a aclarir qualsevol dubte que pugueu tenir.