Imprudència en l’empresa de pneumàtics contractada per l’Administració

by | gen. 3, 2024 | COMUNICATS ALTRES

Hem adreçat escrit a SGRH exposant la greu incidència detectada.

Des del Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) i des del Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) hem tingut coneixement d’un fet, per nosaltres lamentable que es va produir el passat divendres 29 de desembre i que no es pot tornar a repetir.

En un principi, un vehicle logotipat assignat a l’ABP Bages (Roda 7174CME) va sortir el dimecres 27 de desembre del taller de pneumàtics “RODI”. Aquest vehicle, per raons que es desconeixen (però segurament per una possible negligència) va sortir del taller amb un defecte greu.

El fet, és que en aquest vehicle s’havia de canviar la boixa, peça que permet que els cargols de la roda facin força per poder-la subjectar de manera correcta i segura. Doncs bé, la roda dreta davantera del vehicle va sortir només amb dos cargols dels 5 que té per subjectar-la, amb el risc i el perill que això comporta per als ocupants del vehicle!!

El problema s’agreuja quan aquests vehicle es posa a funcionar i a disposició del servei d’USC tot i ser una trampa “mortal”. Tenim coneixement que des del 27 que surt del taller fins el dia 29 que es detecta el defecte per part dels propis companys d’USC, aquest vehicle ha estat utilitzat en diferents torns, alguns d’ells amb serveis prioritaris, amb el risc que ha comportat per la possibilitat de poder perdre  una roda davantera amb una alta velocitat.

Des d’ambdues organitzacions sindicals considerem que en la reparació d’aquest vehicle s’ha produït una negligència molt greu i per tant, la Direcció general de la policia hauria d’investigar com i per quin motiu s’ha produït:

  1. Un taller professional del món del pneumàtic no pot permetre que un vehicle surti així una vegada s’ha retornat reparat. S’haurien de revisar els protocols i acords que es té amb aquesta empresa (perquè aquest fet pot ser denunciable) i si s’escau canviar de taller.
  2. S’ha de revisar perquè un vehicle en estat defectuós es posa en circulació pel servei d’administració. Es tenia o no es tenia coneixement de l’avaria per part de l’esmentat servei?
  3. Aquesta imprudència que finalment  ha quedat en res, podria haver acabat en una tragèdia. Per tant, no volem que quedi com si res hagués passat perquè hem de vetllar perquè això no torni a succeir.

SAP-SME Junts, serem millors!