Reclamem el CEV per especial responsabilitat per Investigació

by | jul. 8, 2025 | COMUNICATS INVESTIGACIÓ

Denunciem (per enèsima vegada) el greuge que suposa el pagament d’aquest complement només per algunes unitats.

Tal com sabeu, a l’acord signat amb alguns sindicats del cos de Mossos d’Esquadra en data 31 de juliol de 2023 es va reconèixer i regular el complement específic variable per especial responsabilitat.

Concretament, l’acord contempla que: “…S’estableix un complement específic variable per especial responsabilitat a les persones que assumeixin les funcions de cap de torn de Seguretat Ciutadana o cap de torn regional de Trànsit…”

I precisament per aquest punt des del SAP i l’SME FEPOL hem adreçat un escrit de denúncia a la subdirecció general de recursos humans pel greuge que s’està donant.

És un fet que a les diferents unitats de l’especialitat d’investigació, i encara més a l’època d’estiu, és habitual que diferents efectius assumeixin funcions superiors de les pròpies a la seva categoria.

Sense anar més lluny, les èpoques en què el cap de la unitat ha d’absentar-se per qualsevol motiu o per fer les seves vacances, ha de ser un membre de la categoria immediatament inferior qui assumeixi les seves funcions.

Doncs bé, mentre que per aquests fets, els efectius de Seguretat Ciutadana o Trànsit reben una compensació, els de la família d’investigació no en poden reclamar cap.

Per part del SAP i l’SME FEPOL no podem entendre que davant dels mateixos fets, substituir a un comanament superior per un temps determinat, uns rebin una compensació econòmica i els altres no.

Per això hem demanat que s’apliqui el complement específic per especial responsabilitat a qualsevol efectiu que assumeixi tasques superiors a les pròpies, independentment de la unitat a la qual estigui assignat.

Aquest només és un exemple més de com l’acord de 2023 ha fracturat el cos i separat als seus membres entre agents de primera i de segona.

Ara restarem a l’espera de la subdirecció, de la qual us informarem.

Mentrestant, per a qualsevol consulta teniu a la vostra disposició als nostres delegats i delegades i podeu seguir tota la informació de l’especialitat als nostres canals:

Canal SAP-SME Investigació

Enllaç canal Whatsapp

@SAP-INVESTIGACIO

Enllaç canal Telegram

SAP-SME Junts, serem millors!